Förlossningen ja!

Har ju sagt länge nu att ja ska skriva lite om hur förlossningen gick till.
Så här började det.
På lördag kväll kände ja mig ovanligt pigg så vi tog en rask promenad bort till OK och handlade lite gött till filmen vi hade tänkt å kolla på, helt otippat att ja skulle vara så himla pigg just den kvällen eftersom ja brukade gå till sängs typ 9 på kvällen min icke sa nicke.
Nån gång efter 2 somnade ja.
När klockan va 5 vaknade ja å gick upp på toa som vanligt å när ja va klar så kände ja ett knäpp ljud å det forsade vatten rakt ner i toa. VATTNET GICK.
Rusade in å väckte Macke å skrek att vattnet hade gott. han satte sig upp med ett ryck å trodde ja skoja med han haha hade kunat betala för å se den minen bara en gång till hahahaha....

då fick ja ringa in till förlossningen å tala om detta å fick en tid på morgonen för en rutinkoll.
Strax etfer det började verkarna komma med en rusande fart HERREGUD tänkte ja bara
fick en sån jätteverk å bara skrek fan va ont de gjorde.
Ringde in igen å då sa dom till oss att komma in.
ringde efter taxi å stackas kille som körde bilen haha han kollade på mig bak i bilen å frågade om vi ville ha ett fast pris istället så han kunde köra fortare =)
det va ju himla snällt av han =)

Väl inne på förlossningen med alla kontroller osv blev vi kvar va redan öppen 4cm när vi kom in.

Efter ett tag med lustgas å massa spyer skrek ja efter eda haha
å efter ja fått de fick ja pannkaker å somnade som en stock haha
dom fick sätta igång mig igen efter de å jävlar va det tog fart satt på pilatesbollen å gungade osv sen kände a bara ett tryck precis som att ja skulle skita på mig typ å det fick hela avdelningen redsan på oxå..
Dom sista krystverkarna som kom va fan inte roliga. Macke sa att han aldrig sett så tydliga tandrader.

Å så va Oliwer ute han va det vackraste ja någonsin har sett.....

ja tiden efter förlossningen va ju kanske inte dom roligaste med sjukhusbesök osv men nu e det bra igen å försöker njuta av vardagen fast man inte får sova ordentligt å inte kan koppla av.
Men antar att det kommer med tiden de oxå.

Just nu sover min lille prins så får passa på å vila en stund innan han vill ha mat igen...

ja nu vet ni lite iaf..


  

tänkte lägga upp bilder med alla slangar å bedövningsgrejer men ångrade mig när ja såg hur blöjan ja har på mig syntes haha så det blir dessa korten istället

Kommentarer
Postat av: madde

fint<3

Säg till om du vill ha hjälp gumman! Så du får sova menar jag:)...

Och är du orolig över något eller bara vill prata så vet du var jag finns!

Jag var orolig över ALLT när Akeel va bebis så inga frågor är konstiga!



Hoppas ni har det fint!



Kramar!

2010-07-05 @ 13:19:30
URL: http://thisisourlifestory.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0